Звяжіться з нами
3d batly CHornobyl 3d batly CHornobyl

Технології

Реальніше ніж World of Tanks! Українець створив 3D-батли в Чорнобилі

23.03.2019

Дія гри Isotopium відбувається не в світі комп’ютерної графіки, а наживо у Броварах. Десятки ДСП-дошок і фанери було використано авторами для виготовлення міні-копії Чорнобильської АЕС, по якій гравці можуть віртуально подорожувати і проходити квести. Гру вже назвали однією з найдивовижніших у світі.  

декорація міста Прип’ять в підвалі звичайного будинку

Місто в підвалі

Все почалося в підвалі звичайного будинку на площі 210 квадратних метрів. Саме там броварчанин Сергій Безкрестов створив інноваційний ігровий атракціон Isotopium.

Читайте також: Квест кімната як бізнес. Історія з Маріуполя

Це – абсолютно точна копія Чорнобильскої АЕС з усіма будинками, парками, реактором і «чортовим колесом». За допомогою камер, встановлених серед декорацій, кожен учасник гри може бачити картинку місцевості з багатьох різних ракурсів та їздити на танку занедбаним містом-привидом. На імпровізованому полігоні одночасно можуть курсувати 20 танків, якими керують гравці з будь-яких країн, що попередньо зареєструвались для участі у грі. Аналогів такого комп’ютерного атракціону немає в жодній країні.

танки керуються за допомогою радіоуправління

В чому новаторство

Сергій зізнається, що завжди цікавився темою робототехніки і вважав, що за нею майбутнє. До цього Сергій вже мав досвід ведення бізнесу: працював у компанії «Водафон» (МТС) і розвивав власні проекти будівельного напрямку, сайти з туризму, тощо. Нині ж він вирішив створити комп’ютерну гру, де дія відбувалася б не в 3D-декораціях, а в реальному світі.

Сергій Безкрестов, автор і розробник гри “Isotopium”

«В Азії та Америці існують популярні бої роботів, або інноваційні випробування відомих фірм-виробників роботехніки, такі як Boston Dynamics» – каже Сергій: «А нам прийшла ідея поєднати інтереси людей, що люблять роботехніку з інтересами аудиторії геймерів і створити комп’ютерну гру, в якій можна керувати реальним роботом-танком». Втім, Безкрестов зізнається, що їх проект Isotopium – скоріше комп’ютерний атракціон, ніж гра в звичайному розумінні.

Читайте також: “Антистрінги” для чоловіків: як ветерани зробили бізнес на труса

Сюжет гри

На перший погляд все дуже просто – з домашнього комп’ютера або телефону в будь-якій країні світу гравці можуть, користуючись віддаленим доступом, керувати реальним 12-дюймовим танком-роботом Avacar. Робот оснащено комп’ютером із операційною системою Linux та батареями живлення такого ж типу, а також якісною відеокамерою, як у деяких автомобілях Тесла. Усі комплектуючі ретельно підбиралися і удосконалювалися. Наприклад, відеокамери тестували біля 3-х місяців, а тестування  акумуляторів триває до цього часу.

У грі танк збирає контейнери з енергією і пересувається підвалом в декорації чорнобильського полігону. Довжина вулиць по яких можна їздити у грі – близько 170 метрів. Танки не лише пересуваються, а й «заправляються енергією» від контейнерів з ізотопами, які треба відшукати на локації. Кожен танк – справжній, фізично існує так само, як і декорація міста. Всередині танка знаходиться камера, що дозволяє гравцю бачити все навколо, як з відеорегістратору в машині. Коли гравець тисне на комп’ютерні клавіші, танк пересувається по полігону за допомогою вмонтованої всередину нього системи дистанційного керування.

Читайте також: Як “скрєпи” тріщать в Маріуполі: історія арт-платформи “ТЮ”

Під час гри на комп’ютері картинка з камери всередині танку подекуди перемежовується з картинками трьох інших камер, які розставлені в декорації міста. Таким чином гравець іноді має змогу “озирнутися” і побачити дію з різних ракурсів і сторін. Завдяки цим камерам і йде прив’язка танку до мапи. В подальшому розробники планують збільшити кількість таких камер до десяти.  

Під час розробки проекту всі танки було надруковано на 3D-принтері. На друк одного танка-робота йшов цілий тиждень, на друк станції «заправки енергією» – один день. Завдання кожного з гравців – зібрати в місті максимальну кількість енергії ізотопів, завдяки яким гра і отримала свою назву. Сергій каже, що на майбутнє планує розробити в танках можливість стріляти, щоб влаштовувати реальні танкові бої – команда проти команди.

Саме завдяки фізичному існуванню всіх об’єктів гра створює ілюзію реальних мандрівок гравця залишеним містом, околицями Чорнобильської АЕС з ефектом повного занурення в атмосферу. Цьому сприяє те, що всі декорації створено з максимально продуманими деталями та елементами: від житлових будинків, до дрібних деталей – дерев, стовпів освітлення, дорожніх знаків та розмітки.

Коли робиш проект – стій на своєму

Сергій розповідає, що працювали над створенням макета міста-привида всього лише четверо людей! «Наша робота тривала два роки» – згадує Сергій: «Звісно ж, ми могли звернутися до спонсорів, які пропонували нам невелике фінансування, але відмовились від цього принципово».

макети будинків Прип’яті, виготовлені із ДСП

Таку позицію Безкрестов пояснює небажанням в подальшому залежати від спонсора, який вклавши гроші у проект, починає активно втручатися в його творчу частину. Сергій переконаний – спонсор має довіряти естетичному смаку тих, з ким співпрацює, не бажаючи «додати отому персонажу ще дві ноги», або ж якось зіпсувати авторський задум.

Власноруч від створення до презентації

Тому, принципово вибравши саме таку позицію Сергій Безкрестов, разом із своїм колегою, киянином Олексієм Фатєєвим – талановитим інженером та «технічним мозком» проекту – взялися втілювати задум в життя. На постійній основі їм допомагало двоє людей. На даний момент ще 10 долучаються періодично.  

Читайте також: Трансформери наступають: як подружжя переселенців створює та експортує роботів

Зусиллями художників-оформлювачів декорацію міста було максимально наближено до реального Чорнобилю, як за кольором, так і за текстурою. Аж до піску на підлозі в промислових об’єктах, меблів у житлових будинках, адже «мандрувати» можна як вулицям «міста», так і всередині будівель, поверхами.

«Ми замовляли будинки в майстерні, вирізаними по частинах із фанери і ДСП» – згадує Сергій: «А потім довго збирали їх. Тисячі кубів і квадратів… Адже, деякі будівлі в нас мають від трьох до шести поверхів. Ми відтворили дуже атмосферні місця – кафе, закинутий ресторан, сам реактор, дитячий майданчик, чортове колесо – все пропрацьовано до найменших деталей».

Краудфандинг за кордоном: реальність і очікування

Втім, коли настав час виставити своє творіння для збору коштів на одній з краудфандинговых платформ, реальність виявилась дещо інакшою, ніж уявлялось. «Є дві хороші платформи для збору коштів: kickstarter та indiegogo. Ми обрали kickstarter. Але, його система створена так, що люди радо жертвують кошти на те, що в майбутньому, умовно кажучи, вони зможуть «придбати для себе». Наприклад, виготовлення дзеркала, що розмовляє, або ще якихось цікавих матеріальних речей.

Читайте також: Бізнес на склі. Історія успіху з Лисичанська

В нашій же грі ми планували продавати саме час гри, щоб відбити закладені нами кошти на її створення. А це не дуже цікавило людей з kickstarter, тому наші грошові здобутки там були мінімальними. Проте, kickstarter дав можливість гарно прорекламувати проект, адже до цієї платформи пильно прикута увага зарубіжних медіа, яких, в свою чергу зацікавив проект. Це дало хороші результати в якості піару.

Майбутне Isotopium

Зараз проект вже вийшов на самоокуповування. Це було нелегко, адже вартість лише одного роботу-танка складає 500 доларів. А таких роботів там 25. Плюс декорації, світло, оплата праці людей… Сергій відзначає, що проект мав більший успіх за кордоном, ніж в Україні. Там людям цікаві містичні, загально знані місця, як Чорнобиль.

До того ж, економічно більш вигідно робити проекти в Україні, де менша собівартість матеріалів і оплати праці, а потім продавати їх за кордон. Найбільше в грі беруть участь жителі США, Канади та країн Заходу. Для бажаючих долучитися до гри жителів України вартість складає – 190 грн за годину, для іноземців – 9 доларів США. Оплата здійснюється звичайною кредитною карткою.

В планах на майбутнє є ідея, що крім просто «прогулянок» територією Чорнобиля з метою збору енергії, у грі додасться функція можливості стріляти, що дозволить вийти на рівень індивідуальних чи командних змагань.

Секрет успіху

В майбутньому Сергій планує робити нову надсучасну гру про колонізацію Марсу. Він наголошує, що готовий працювати із спонсорами, але це мають бути великі компанії світового рівня, на зразок Nintendo. Головне, зазначає Сергій, щоб стосунки з інвесторами складалися за тими ж світовими стандартами: інвестор затверджує етапи бізнес-плану і не втручається в креативну частину.

Читайте також: Як люди з інвалідністю у Києві годують кексами офіси Google та Ernst&Young

В інвестори навіть планують запросити самого Ілона Маска – великого шанувальника «космічної теми». Сергій Безкрестов переконаний – головний секрет успіху в тому, щоб довіряти собі, і слухати перш за все свої бажання, не підлаштовуючись під мінливий настрій інвестора чи одноденні примхи аудиторії. «Якщо ти ідеш за собою і лишаєшся вірним собі – за тобою слідуватимуть інші»

Технології

Київському облавтодору передали партію дорожніх машин

“АвтоКрАЗ” передав підприємству “Київський облавтодор” чергову партію комбінованих дорожніх машин із солерозкидальним обладнанням точного дозування та поворотним відвалом на базі самоскида КрАЗ-65055-05, призначених для цілорічного утримання магістральних та міських автодоріг із асфальто- та цементобетонним покриттям

В облавтодорі цього року замовили велику партію із 67 одиниць техніки – КДМ із відвалом та солерозкидальним обладнанням на шасі КрАЗ-65055, адже в таких машинах для утримання доріг є дуже велика потреба, що вимірюється не десятками, а сотнями і навіть тисячами машин по всій Україні.  

Читайте також: КрАЗ відправив на експорт партію броньованих автомобілів

Як зазначили у пресслужбі, попередні партії  КрАЗів, котрі “Укравтодор” замовляв роками раніше, із обладнанням фірми “SHMIDT”, добре себе зарекомендували і справно працюють. Нові машини будуть використовуватися взимку для посипки фрикційними матеріалами (солерозкидальне обладнання працює на трьох компонентах і, до того ж, можливе застосування і  соляної ропи, що економічно вигідно), а в теплий період – як самоскиди для перевезення сипучих вантажів різних видів. Тобто, автотехніка буде працювати цілорічно.

Читати далі

Технології

Для ЗСУ закуплять надсучасне медичне обладнання

Цього року військові медики отримають фінансову допомогу від Японії та Німеччини. Про це пише АрміяInform.

Від Японії надійшло 800 тисяч американських доларів, від Німеччини – близько 500 тисяч євро.

На кошти закуплять сучасне медичне обладнання, зокрема, рентгенапарат, комп’ютерний томограф та магнітно-резонансовий томограф.

Як зауважив начальник Головного військово-медичного управління ЗСУ генерал-майор медичної служби Ігор Хоменко, з огляду на те, що у бюджеті на 2019 рік на потреби військової медицини виділено значно менше від заявленої потреби, така допомога є надактуальною.

Читайте також: Україна отримала американське медобладнання для військових

Разом з тим запевняється, що фінансового ресурсу, передбаченого у бюджеті на закупівлю медикаментів для потреб військових госпіталів, не бракує.

Раніше повідомлялося, що для Збройних Сил України оновили вже майже половину парку санітарного транспорту. До кінця року Збройні Сили України отримають ще понад 180 санітарних авто.

Читати далі

Технології

В Україні хочуть створити центр кібербезпеки у сфері телекомунікацій

Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації (Держспецзв’язку) пропонує створити за участю Інтернет асоціації України (ІнАУ) організаційно-технічний комплекс із питань кібербезпеки в сфері телекомунікацій.

Така ініціатива міститься у листі Держспецзв’язку до ІнАУ від 11 липня 2019 року, оприлюдненому на сайті асоціації, передає ЕП з посиланням на “Інтерфакс-Україна”.

“Держспецзв’язку наголошує на необхідності створення галузевих центрів реагування на кіберзагрози (центрів компетенції з кібербезпеки), пропонує розглянути питання створення за участю ІнАУ та її членів організаційно-технічного комплексу з питань кіберзахисту в сфері телекомунікацій”, – зазначається у тексті листа.

При цьому насамперед, на думку Держспецзв’язку, потрібно створити галузевий центр реагування на кіберзагрози, який стане галузевою розгалуженою платформою для обміну інформацією в сфері кіберзахисту.

Читайте також: Новий центр кібербезпеки СБУ відкрили в Одесі

Крім того, служба пропонує ІнАУ розглянути питання про вжиття заходів щодо захисту від кіберзагроз на об’єктах операторів (провайдерів) та інших суб’єктів господарювання, які виконують функції точок обміну трафіком і надають послуги DNS.

“Пропонуємо організувати і провести робочу зустріч, щоб обговорити подальші можливі шляхи співпраці … Спільна реалізація зазначених проектів у рамках державно-приватного партнерства дозволить ефективно вирішувати питання кіберзахисту в цілому”, – підкреслюють у Держспецзв’язку.

Читати далі

Технології

На всіх парковках України до 2030 року можуть з’явитися електрозарядки

У Мінрегіоні пропонують обов’язково передбачати електрозарядки на АЗС, а до 2030 року планують обов’язковим обладнання всіх машиномісць на автомобільних парковках в Україні зарядками для електромобілів.

Як відомо, з 1 липня цього року набули чинності зміни у ДБН щодо автостоянок і гаражів, які ввели обов’язкове влаштування 5% машиномісць на нових або реконструйованих парковках з можливістю заряджання електрозарядками. І ця норма буде поступово переглядатися та збільшуватися.

На изображении может находиться: текст

“Ми дивимося на перспективу, тому прагнемо, щоб до 2030 року всі 100% машиномісць на українських парковках були з електрозарядками. І у всіх інших громадських місцях вони теж обов’язково влаштовувалися. У першу чергу, на автозаправках та біля житлових будинків”, – наголошують у Мінрегіонбуді.

Читайте також: Попит на електромобілі в Україні зріс на 58%

У відомстві додають, що це необхідно, оскільки кількість електромобілів в Україні, як і в усьому світі, невпинно збільшується, і треба завчасно подбати про необхідні зарядні пристрої для цих авто.

Нагадаємо, в Україні для електромобілів введуть нові дорожні знаки і зелені номери замість звичайних білих.

Читати далі

Технології

Фортеця Тустань запрошує туристів випробувати локацію віртуальної реальності

У рамках найбільшого фестивалю української середньовічної культури «ТуСтань!», який пройде 2-4 серпня, запрацює локація віртуальної реальності Тустань VR, пише Na Chasi.

Це проєкт, що дозволяє з висоти пташиного польоту побачити дерев’яну фортецю Тустань, залишки якої розташовані в Українських Карпатах.

Що являє собою туристична новація?

Локація віртуальної реальності складається з фізичної конструкції, на яку людина лягає, та віртуального середовища для польотів на дельтаплані над Тустанню. Глядачі мають можливість роздивитися фортецю та скельний комплекс під різними кутами огляду у високій деталізації.

віртуальна реальність
Тустань

Читайте також: Українці створюють 3D-тур замком князів Острозьких

Хто займався розробкою?

3D-модель фортеці відтворили розробники SoftServe з використанням новітньої технології Unreal Engine 4.

За основу розробки взяли дані багаторічних досліджень, започаткованих науковцем Михайлом Рожком ще у 1971 році.

Дослідникам вдалося детально вивчити історичні згадки, описи та безпосередньо скельний комплекс. Під час досліджень було знайдено понад 4 тисячі слідів кріплень настінної фортеці.

Читайте також: Карпатськими водоспадами можна прогулятися у віртуальному турі

Нова атракція, на думку ініціаторів, сприятиме підвищенню інтересу до історії цього місця та подальшій популяризації заповідника.

Про фортецю

Тустань — середньовічна наскельна фортеця, яка була важливим стратегічним пунктом Карпатської лінії оборони південно-західних рубежів Київської Русі, а згодом і Галицько-Волинського князівства. Нині ця спадщина є втраченою, фізично відтворити її неможливо через високу ймовірність руйнації скелі.

Однак віртуальні технології допомагають зберегти пам’ятку та знайомити з нею нові покоління туристів з України та закордону.

Читати далі

Технології

На зупинках у Вінниці встановлять 50 електронних табло

З наступного тижня у Вінниці почнуть встановлювати електронні табло на зупинках громадського транспорту. До першого вересня ними планують обладнати 50 зупинок. Тоді ж вони й запрацюють: разом із сайтом та мобільним додатком. Вже з вересня рух громадського транспорту у Вінниці можна буде відслідкувати онлайн, повідомляє vezha.vn.ua.

Як це працюватиме?

Перше інтерактивне табло з розкладом руху міського транспорту незабаром встановлять на тролейбусній зупинці по вулиці Театральній, яку саме зараз реконструюють. Завдяки ньому люди будуть спостерігати за рухом транспорту: коли трамваї чи тролейбуси прибуватимуть на зупинку. Також там будуть спеціальні позначки для людей з інвалідністю, для того, щоб вони знали, коли саме прибуватиме тролейбус з низькою підлогою.

Де облаштують електронні табло?

До 1 вересня планують встановити 50 таких табло, як на зупинках у центрі міста, так і на околицях: Залізничний вокзал, Центральний ринок, Площа перемоги, Соборна (Універмаг), Мури, Ліверпуль, Майдан Незалежності, Майдан Небесної Сотні, біля “Троянди”, Атамановського, Медичний університет, лікарня ім. Пирогова, Урожай, Електромережа, Аграрний університет, Барське шосе, Ващука, Юності, Проспект Космонавтів, 600-річчя, ДПЗ, Меморіал Визволення, Лікарня швидкої допомоги, Центральний автовокзал, Чехова, Баженова, Лугова, 8-го березня, Мілька клінічна лікарня, Сабарів, Є. Патона, Топольського, Чорновола, ВНТУ та інші.

Читайте також: На нових громадських зупинках можуть з’явитися вбиральні – Мінрегіон

Поки що електронні табло будуть тестувати, і очікується, що з 1 вересня вони повністю запрацюють. Тоді ж запрацює і мобільний додаток та сайт, на яких також можна буде відстежувати рух транспорту. Консолі тролейбусів та трамваїв матимуть gps-навігатори, які й дозволять визначати точний час прибуття транспорту на ту чи іншу зупинку.

Після запуску перших 50 електронних табло, їхню кількість планують поступово збільшувати.

Крім того, з першого вересня за проїзд можна буде розраховуватися “карткою вінничанина”. 

Читати далі

Тренди